Nie znalazłeś
odpowiedniej usługi odpadowej?
Dodaj swój odpad z jego charakterystyką,
a otrzymasz ofertę skrojoną na miarę!
Nawet w 15 minut.
Wypełnij formularz

Cały proces to tylko
1 prosty krok!

Ty decydujesz czy Ci się opłaca.
\

Wdrożenie BDO do firmy – jak to zrobić?

wdrożenie i prowadzenie bdo - kobieta pisze coś na laptopie, a obok leży komórka i notes

BDO, czyli Baza Danych Odpadowych, to elektroniczny rejestr, do którego obowiązkowo musi wpisać się wielu przedsiębiorców generujących odpady i opakowania oraz wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach. Jeżeli planujesz założyć firmę, koniecznie wcześniej sprawdź, czy powinieneś prowadzić ewidencję BDO. Jeżeli dotyczy Cię obowiązek wpisu do rejestru BDO, warto wiedzieć, jak złożyć wniosek oraz w jaki sposób wdrożyć BDO do swojej firmy. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Jak zarejestrować firmę w BDO?

Aby zarejestrować firmę w BDO, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek rejestracyjny za pośrednictwem oficjalnej strony BDO. Od 2020 r. wnioski rejestracyjne są przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną, dlatego nie można złożyć ich w papierowej wersji, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim właściwym ze względu na siedzibę działalności.

Wdrożenie BDO do firmy można także załatwić z pomocą zewnętrznych przedsiębiorstw outsourcingowych, takich jak nasza. Na czym to polega? Jeżeli zdecydujesz się na taką usługę u nas, jesteśmy w stanie złożyć wniosek o wpis do rejestru BDO w Twoim imieniu. Dzięki temu oszczędzisz sporo czasu i nie będziesz musiał martwić się formalnościami. Powierzenie prowadzenia BDO zewnętrznej firmie to również pewność, że wszystkie dokumenty zostaną wypełnione prawidłowo, bez braków formalnych pism. Podobnie jest w przypadku późniejszego ewidencjonowania odpadów oraz wystawiania Kart Przekazania Odpadów.

Potrzebujesz pomocy z utylizacją swoich odpadów?
Jeśli posiadasz złom, z którym nie wiesz co masz zrobić, a czystość stolicy i jej okolic nie jest Ci obojętna – skontaktuj się z nami.

Po prawidłowym złożeniu wniosku, który nie zawiera braków formalnych, Marszałek Województwa, który wpisuje podmioty do rejestru BDO, ma 30 dni na dokonanie ww. wpisu. Zazwyczaj cała procedura nie trwa pełnych 30 dni – wszystko zależy od województwa oraz obłożenia pracy w danym sezonie. Najczęściej średni czas oczekiwania na wpis to ok. 2 tygodnie, a więc 14 dni kalendarzowych.

Ile kosztuje prowadzenie BDO?

Prowadzenie BDO jest płatne dla przedsiębiorców, którzy produkują opakowania oraz wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach. Muszą się oni wtedy liczyć z opłatą roczną oraz z opłatą rejestrową (jednorazową, płatną przy dokonywaniu wpisu). Wysokość opłaty rocznej wynosi dla:

  • mikroprzedsiębiorstw – 100 zł,
  • przedsiębiorców innych niż mikroprzedsiębiorcy – 300 zł.

W WasteMaster prowadzenie BDO, w planie Standard, kosztuje 199 zł miesięcznie, przy płatności cyklicznej za okres 12 miesięcy. Sam wpis do rejestru BDO z pomocą WasteMaster to koszt 300 zł netto. Przy wyborze jednego z naszych pakietów, wpis do BDO jest gratis.

W wirze wszystkich opłat należy także pamiętać o opłacie skarbowej dla urzędu, która obecnie wynosi 17 zł. Jeżeli chcesz zapoznać się z naszą ofertą dotyczącą ewidencji odpadów w rejestrze BDO, przejdź do zakładki Ewidencja odpadów.

Copyright © 2022 Waste Master