Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć? | Blog WasteMaster
Abonament BDO - Standard 360 zł (netto) za 12 miesięcy*
  • wpis do BDO za 0 zł
  • ewidencja odpadów do 10 KPO/KEO w miesiącu
  • preferencyjne ceny za odpad
  • zintegorwane narzędzie do ewidencji, jak i sprzedaży odpadu
Zostaw dane kontaktowe, a zadzownimy do Ciebie nawet w 15 minut.
Formularz kontaktowy
*przy płatności z góry za rok.
W roliczeniu miesięcznym cena wynosi 49 zł (netto).
Abonament BDO - Premium 789 zł (netto) za 12 miesięcy*
  • wpis do BDO za 0 zł
  • ewidencja odpadów do 25 KPO/KEO w miesiącu
  • preferencyjne ceny za odpad
  • zintegorwane narzędzie do ewidencji, jak i sprzedaży odpadu
Zostaw dane kontaktowe, a zadzownimy do Ciebie nawet w 15 minut.
Formularz kontaktowy
*przy płatności z góry za rok.
W roliczeniu miesięcznym cena wynosi 99 zł (netto).
Nie znalazłeś
odpowiedniej usługi odpadowej?
Dodaj swój odpad z jego charakterystyką,
a otrzymasz ofertę skrojoną na miarę!
Nawet w 15 minut.
Wypełnij formularz

Cały proces to tylko
1 prosty krok!

Ty decydujesz czy Ci się opłaca.

Kwota brutto
Bezpłatna utylizacja
Szczegóły
Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Usuwanie danych z telefonu – jak zrobić to poprawnie?

Kasowanie danych z telefonu jest zale...

Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Niszczenie danych z nośników – dlaczego trzeba robić to profesjonalnie?

Firmy oraz instytucje wytwarzają dużą...

Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Wywóz odpadów budowlanych 2023. Nowe przepisy i obowiązek segregacji

Nadchodzący 2023 rok przyniesie wiele...

Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Niszczenie dokumentów – miejsce i przebieg bezpiecznej utylizacji zgodnej z normami

Nie wiesz co zrobić z dokumentacją fi...

Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Jak pozbyć się styropianu i gdzie go wyrzucać?

Okazuje się, że styropian styropianow...

App Store
Google Play
Otwórz w przeglądarce
App Gallery
Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć?

10-10-2022

W ostatnim czasie bardzo istotnym tematem stała się ochrona środowiska naturalnego. W krótkim czasie weszło w życie szereg ustaw oraz rozporządzeń, które mają pomóc lepiej kontrolować gospodarkę odpadami. To z kolei zrodziło formalności oraz systemy, które przedsiębiorcy muszą obsługiwać. Jednym z nich jest BDO, czyli Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami. Zużyte tonery a BDO. Co warto wiedzieć? Podpowiadamy.

Tonery do drukarek – BDO. Co należy wiedzieć?

W dzisiejszych czasach każdy świadomy obywatel wie, że tworzywa sztuczne mają kluczowy wpływ na środowisko. Prawidłowa utylizacja plastiku dotyczy także tonerów i tuszy do drukarek, które są wykonywane ze wspomnianego materiału. Nie można ich tak po prostu wyrzucić do śmieci, ponieważ w ich wnętrzu mogą zalegać niebezpieczne substancje chemiczne, szkodzące środowisku. A więc co zrobić ze zużytymi tonerami. A BDO? Wyjaśniamy.

Wraz z rozpoczęciem 2020 roku w życie wszedł elektroniczny system ewidencji odpadów BDO. Wytwórcy odpadów oraz opakowań są zobowiązani do prowadzenia ewidencji, a więc i posiadania odpowiedniego wpisu do BDO w zakresie prowadzonej przez siebie działalności. Bez tego nie wystawimy Karty Przekazania Odpadu (KPO).

Do końca 2020 roku ewidencję można było prowadzić w formie papierowej. Zmieniło się to na początku 2021 roku, kiedy to wszedł specjalny system internetowy i to właśnie w nim trzeba na bieżąco uzupełniać generowane przez nasze przedsiębiorstwo odpady. Dzięki BDO służbom państwowym łatwiej jest kontrolować rynek odpadowy, a także zadbać o środowisko naturalne.

Dysponując hurtowymi ilościami zużytych tonerów do drukarek, BDO jest niezbędne. Jeżeli produkujemy poniżej 100 kg tego odpadu rocznie, nie musimy prowadzić ich ewidencji, ale dalej musimy posiadać wpis do rejestru. Zgodnie z ustawą z 2012 roku o odpadach każdy przedsiębiorca ma obowiązek utylizacji zużytych materiałów eksploatacyjnych za pomocą KPO. KPO musi zostać wypełnione przez osobę, której firma wytworzyła dane odpady, a nie bezpośrednio przez odbierającego odpad. Na karcie znajduje się do wypełnienie m.in. pole z kodem odpadu. No właśnie: zużyte tonery – kody odpadu. Jaki trzeba wpisać?

Zużyte tonery – kod odpadu

I tutaj dla niektórych przedsiębiorców zaczynają się schody, ponieważ nie zawsze do końca są pewni, jaki kod odpadu na zużyte tonery mają wpisać. Wyeksploatowane tonery i tusze traktowane są jako zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, dlatego powinny być klasyfikowane pod kodem 16 02 14 lub 20 01 36 (o ile nie zawierają substancji niebezpiecznych). Ale to nie wszystko.

Niektórzy przedsiębiorcy wykorzystują również kody z grupy 08 03, czyli odpady z produkcji, przygotowania, obrotu i stosowania farb drukarskich. Konkretnie chodzi o kod 08 03 17* oraz 08 03 18 (odpadowe tonery drukarskie), jednak pod tymi kodami klasyfikowany jest raczej proszek drukarski i tego typu podobne odpady, a nie zwykłe tonery.

Zużyte tonery? Kod odpadu nie będzie stanowił już dla Ciebie tajemnicy! Jednak jeżeli dalej masz jakieś wątpliwości, zachęcamy do skontaktowania się z jednym z naszych doradców klienta, który zawsze z chęcią Ci pomoże!

Copyright © 2022 Waste Master
533 874 679
Telefon