Nie znalazłeś
odpowiedniej usługi odpadowej?
Dodaj swój odpad z jego charakterystyką,
a otrzymasz ofertę skrojoną na miarę!
Nawet w 15 minut.
Wypełnij formularz

Cały proces to tylko
1 prosty krok!

Ty decydujesz czy Ci się opłaca.
\

Złożyłeś sprawozdanie BDO? To jeszcze nie wszystko!

Złożyłeś sprawozdanie BDO? To jeszcze nie wszystko!

Już niedługo koniec roku 2022, co dla wielu przedsiębiorców z wpisem do BDO oznacza złożenie sprawozdania (termin jest do marca 2023 roku). Jednak okazuje się, że oprócz obowiązkowego ewidencjonowania odpadów na bieżąco oraz składania rocznego sprawozdania istnieją jeszcze inne obowiązki, o których warto pamiętać. Nie zapomnij o nich w razie kontroli!

Dokumenty ewidencji odpadów BDO – o tym nie zapomnij!

Być może niektórzy przedsiębiorcy zapominają o dodatkowym obowiązku, jaki na nich ciąży oprócz wymaganego wpisu do rejestru BDO oraz bieżącego ewidencjonowania odpadów. Jest o nim mowa w art. 72 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. Chodzi o przechowywanie i udostępnianie dokumentów ewidencji odpadów, w razie kontroli inspektoratu ochrony środowiska.

Posiadacz odpadów jest zobowiązany do przechowywania dokumentów oraz wszelkich innych danych, na podstawie których są sporządzane dokumenty ewidencji odpadów przez okres 5 lat, który jest liczony od końca roku kalendarzowego, w którym zostały sporządzone dokumenty ewidencji odpadów w BDO.

Potrzebujesz pomocy z utylizacją swoich odpadów?
Jeśli posiadasz złom, z którym nie wiesz co masz zrobić, a czystość stolicy i jej okolic nie jest Ci obojętna – skontaktuj się z nami.

Dokumenty ewidencji odpadów BDO a kontrola

Co więcej posiadacz odpadów, w myśl ustawy, jest zobowiązany do udostępniania dokumentów i wszelkich danych, o których była mowa powyżej, każdorazowo na żądanie organów uprawnionych do przeprowadzania kontroli. Z reguły ewidencję odpadów kontroluje Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska (WIOŚ) właściwy dla miejsca działalności danego podmiotu, który jest przedmiotem kontroli.

Dodatkowo marszałek województwa może wydać decyzję administracyjną, na podstawie której zobowiązuje posiadacza odpadów do przedłożenia dokumentów i wszelkich danych, kiedy karty ewidencji odpadów budzą wątpliwość co do prawidłowości ich sporządzenia. Oprócz tego marszałek województwa ma takie same uprawnienia, kiedy wspomniane wyżej dokumenty są niezbędne do prowadzenia innych postępowań z zakresu ochrony środowiska.

Aby mieć pewność, że wszelkie formalności są dopięte na ostatni guzik oraz prowadzone rzetelnie i prawidłowo, możesz skorzystać z oferowanych przez nas usług. Nie tylko dokonamy za Ciebie wpisu do rejestru BDO (jeżeli jeszcze go nie posiadasz), lecz także zadbamy o bieżące wystawianie kart ewidencji odpadów oraz przekazania odpadów. Na co dzień zajmujemy się branżą odpadową, więc wiemy, co należy do naszych obowiązków!

Sprawdź ofertę już teraz i zapomnij o samodzielnym ewidencjonowaniu odpadów w swojej firmie!

Copyright © 2022 Waste Master