Masz odpad? Powiedz nam w jakim mieście się znajduje i znajdź odpowiednią usługę
Cały proces to tylko
1 prosty krok!
Niektórzy przedsiębiorcy, chcąc uzyskać wpis do BDO, będą musieli uiścić tzw. opłatę rejestrową. Ile ona wynosi i na co jest przeznaczana? Które podmioty muszą ją opłacić, a które nie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego wpisu. Razem zajrzymy do ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.
Z ustawy wprost wynika, że nie wszyscy przedsiębiorcy podlegają obowiązkowi uiszczania opłaty rejestrowej i rocznej. Przepisy wskazują na grupę konkretnych podmiotów, dla których wpis do rejestru jest płatny. Są to:
Co więcej wyżej wymienione podmioty podlegają także obowiązkowi opłacania opłaty rocznej. Trzeba ją uiszczać do końca lutego za dany rok. Opłaty rocznej nie uiszcza się w roku, w którym została uiszczona opłata rejestrowa. Wynosi ona 100 zł dla mikroprzedsiębiorców oraz 300 zł dla pozostałych przedsiębiorców. Gdzie należy uiścić opłatę rejestrową/roczną? Robi się to na konto urzędu marszałkowskiego właściwego dla siedziby firmy lub miejsca zamieszkania. Numery kont można znaleźć na stronach internetowych właściwych urzędów.
O tym na co jest przeznaczana opłata rejestrowa mówi nam art. 58 wspomnianej ustawy o odpadach. Wpływy z opłat rejestrowych i rocznych stanowią 35,65% dochodu budżetu województwa oraz 64,35% dochodu budżetu państwa. Przeznacza się go na prowadzenie rejestru oraz administrowanie i serwisowanie elektronicznego systemu BDO.
Jeżeli masz kłopoty z wpisem do BDO lub chcesz powierzyć ewidencjonowanie wytwarzanych w Twojej firmie odpadów osobom trzecim, warto postawić właśnie na nas. Na co dzień zajmujemy się gospodarką odpadami i nie straszne nam żadne urzędy ani administracje. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje dokumenty będą uzupełniane w sposób rzetelny oraz prawidłowy, zdecyduj się na współpracę z nami!
Sprawdź oferowane usługi i dobierz abonament, który spełnia Twoje oczekiwania!
Mogą zainteresować Cię również: