Masz odpad? Powiedz nam w jakim mieście się znajduje i znajdź odpowiednią usługę
Cały proces to tylko
1 prosty krok!
Zastanawiasz się, kto bezpośrednio decyduje o tym, że Twoje przedsiębiorstwo dostanie swój własny, indywidualny numer rejestrowy oraz zostanie wpisane do rejestru BDO? Odpowiedź jest wprost sformułowana w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. A więc kto dokonuje wpisu do BDO?
Zgodnie z przepisami wspomnianej już ustawy o odpadach, organem właściwym do prowadzenia rejestru jest Marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podmiotu. To właśnie on jest odpowiedzialny za dokonywanie wpisów do rejestru. Może tego dokonać w dwojaki sposób: na wniosek lub z urzędu. Przedsiębiorców zazwyczaj dotyczy ten pierwszy, chociaż nie bez pewnych wyjątków.
Jak długo trwa wpis do BDO? Ustawowo Marszałek województwa musi dokonać tego niezwłocznie, jednak nie w terminie dłuższym niż 30 dni. W praktyce czas oczekiwania na nadanie numeru rejestrowego jest bardzo różny – raz dłuższy, raz krótszy i zależy od ilości wniosków w danym okresie, które przypadają na poszczególne województwo. Zazwyczaj udaje się dokonać wpisu już po 14 dniach od dnia złożenia wniosku, jednak trzeba liczyć się z ustawowo określonym terminem.
Wpis na wniosek, jak sama nazwa wskazuje, polega na tym, że przedsiębiorca sam musi zgłosić się do urzędu z odpowiednim wnioskiem. Co w takim razie z wpisem do rejestru z urzędu? Jest on określony w art. 51 ust. 1 ustawy o odpadach i jest dokonywany w przypadku:
Jeżeli czujesz, że złożenie wniosku Cię przerośnie, możesz to zadanie oddać w ręce specjalistów. Na co dzień zajmujemy się świadczeniem m.in. takiej usługi jak wpis do BDO. Poznaj naszą ofertę i sprawdź, że jest naprawdę konkurencyjna!
Mogą zainteresować Cię również: