Nie znalazłeś
odpowiedniej usługi odpadowej?
Dodaj swój odpad z jego charakterystyką,
a otrzymasz ofertę skrojoną na miarę!
Nawet w 15 minut.
Wypełnij formularz

Cały proces to tylko
1 prosty krok!

Ty decydujesz czy Ci się opłaca.
\

Jak zdobyć dofinansowanie procesu utylizacji azbestu?

koszty utylizacji eternitu dofinansowanie

Wymiana dachu z płyt eternitowych to skomplikowana i kosztowna procedura, co często zniechęca właścicieli nieruchomości do podjęcia koniecznych działań. W ramach uchwalonej ustawy o zakazie wykorzystywania azbestu oraz realizowaniu państwowego Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032, przewidziano specjalny fundusz wspierający procesy utylizacyjne. Warto odpowiednio wcześniej zainteresować się tematem, aby z powodzeniem zaaplikować o refundację kosztów prac i zminimalizować wydatki na modernizację dachu.

Gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie utylizacji azbestu?

Aby uzyskać wparcie finansowe, należy udać się do odpowiedniego dla posiadłości urzędu gminy (lub starostwa powiatowego) i udowodnić, że dany budynek podlega oficjalnemu wymogowi usunięcia eternitu. Po uznaniu obiektu jako niebezpiecznego, przystępuje się do złożenia za pomocą specjalnego formularza prośby o refundację kosztów prac utylizacyjnych. Trzeba je odpowiednio udokumentować, najlepiej poprzez przedstawienie faktur oraz zebranej podczas procesu dokumentacji z poszczególnych etapów prac. O wysokości i zakresie udzielonej pomocy decyduje każdorazowo właściwa gmina, w której składamy wniosek.

Potrzebujesz pomocy z utylizacją swoich odpadów?
Jeśli posiadasz złom, z którym nie wiesz co masz zrobić, a czystość stolicy i jej okolic nie jest Ci obojętna – skontaktuj się z nami.

Środki na ten cel pochodzą z zasobów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i mogą pokryć od 40 do nawet 100% wydatków na utylizację azbestu. Przyznane z rządu dofinansowanie nie pokryje jednak kosztów związanych z zakupem i montażem materiału alternatywnego dla płyt eternitowych.

Refundacja kosztów utylizacji azbestu – o czym warto pamiętać

Przede wszystkim o tym, aby od momentu rozpoczęcia prac kompletować papiery, które mogą stanowić materiał dowodowy w późniejszym ubieganiu się o dofinansowanie procesu. Niezwykle istotny jest wybór sprawdzonych wykonawców, upoważnionych do demontażu i transportu materiału niebezpiecznego. Procedura wymiany eternitu musi także zostać zatwierdzona przez okręgowego inspektora pracy na minimum 30 dni przed rozpoczęciem działań. Co ważne, przewidziane wsparcie finansowe jest wypłacane z krajowego funduszu dopiero po zakończeniu prac – należy więc samodzielnie zdobyć środki pieniężne potrzebne dla przeprowadzenia kompleksowego i legalnego procesu utylizacji azbestu.

Jeżeli szukać profesjonalnych wykonawców, którzy zajmą się usuwaniem i utylizacją azbestu z Twojego budynku, możesz zgłosić się do WasteMaster. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejszy podmiot w Twojej okolicy.

Copyright © 2022 Waste Master