Masz odpad?
Powiedz nam w jakim mieście się znajduje i znajdź odpowiednią usługę
Znajdź usługę dla twojego odpadu lub wystaw go na giełdzie!
Zajmie Ci tylko 15 sekund...
Cały proces to tylko
1 prosty krok!
Mogą zainteresować Cię również:
Usuwanie danych z telefonu – jak zrobić to poprawnie?
Kasowanie danych z telefonu jest zale...
Niszczenie danych z nośników – dlaczego trzeba robić to profesjonalnie?
Firmy oraz instytucje wytwarzają dużą...
Wywóz odpadów budowlanych 2023. Nowe przepisy i obowiązek segregacji
Nadchodzący 2023 rok przyniesie wiele...
Niszczenie dokumentów – miejsce i przebieg bezpiecznej utylizacji zgodnej z normami
Nie wiesz co zrobić z dokumentacją fi...
Jak pozbyć się styropianu i gdzie go wyrzucać?
Okazuje się, że styropian styropianow...
Przedsiębiorcy, którzy wytwarzają odpady inne niż komunalne lub wprowadzają na rynek opakowania oraz produkty w opakowaniach mają obowiązek rejestracji w systemie BDO. Dla niektórych jest on skomplikowany w użyciu, szczególnie dla mniej scyfryzowanych osób, bowiem od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje tylko elektroniczna ewidencja odpadów (a nie papierowa). Jak wystawić kartę ewidencji odpadów BDO? Podpowiadamy.
Kiedy uda Ci się uzyskać już wpis do BDO, trzeba na bieżąco ewidencjonować generowane w przedsiębiorstwie odpady. Aby móc to zrobić, konieczne jest wystawienie karty ewidencji odpadów w systemie BDO. Niektórzy przedsiębiorcy mogą mieć z tym kłopot, szczególnie wtedy, gdy nie wiedzą, co oznaczają poszczególne określenia oraz symbole stosowane w karcie. Co warto wiedzieć?
Jak już zostało wcześniej wspomniane, od 1 stycznia 2022 r. ewidencjonowanie odpadów oraz prowadzenie dokumentacji odbywa się tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemu BDO. Wcześniej obowiązywał okres przejściowy i można było prowadzić ewidencję odpadów dwojako – zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Dla niektórych ta druga okazała się dużym ułatwieniem, a dla innych wprost przeciwnie.
Dlaczego ułatwieniem? Między innymi dlatego, że niektóre dane generują się automatycznie, ponieważ są zaciągane z bazy elektronicznej. W ten sposób nie musimy się już martwić o to, jaki numer karty powinniśmy wpisać, czy pamiętać dokładnego adresu posiadacza odpadów. System uzupełni to za nas.
Aktualnie, aby wystawić kartę ewidencji odpadów (KEO), trzeba zalogować się do internetowego systemu BDO. KEO prowadzi się odrębnie dla każdego rodzaju odpadu oraz miejsca prowadzenia działalności i jest ona wystawiana przed podmiot, który wytwarza odpady i gospodaruje nimi.
Kiedy zalogujemy się już do systemu, trzeba dodać nową kartę ewidencji odpadów. Program sam wyświetli nam odpowiedni formularz, w którym będziemy musieli podać:
Jeżeli czujesz, że tego typu działanie Cię przerośnie, zgłoś się do nas. Nasza firma oferuje usługę prowadzenia ewidencji odpadów w BDO na bieżąco, a więc nie będziesz się już musiał martwić o wystawianie KEO i KPO. Z nami masz pewność, że wszystko będzie prowadzone poprawnie. Wystarczy, że będziesz nam wysyłał ile odpadów, i jakie ich typy, generujesz. Nieprzekonany?
Zapoznaj się ze szczegółami oraz konkretnymi cenami i napisz!