Nie znalazłeś
odpowiedniej usługi odpadowej?
Dodaj swój odpad z jego charakterystyką,
a otrzymasz ofertę skrojoną na miarę!
Nawet w 15 minut.
Wypełnij formularz

Cały proces to tylko
1 prosty krok!

Ty decydujesz czy Ci się opłaca.
\

Jak wystawić kartę ewidencji odpadów BDO?

Jak wystawić kartę ewidencji odpadów BDO?

Przedsiębiorcy, którzy wytwarzają odpady inne niż komunalne lub wprowadzają na rynek opakowania oraz produkty w opakowaniach mają obowiązek rejestracji w systemie BDO. Dla niektórych jest on skomplikowany w użyciu, szczególnie dla mniej scyfryzowanych osób, bowiem od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje tylko elektroniczna ewidencja odpadów (a nie papierowa). Jak wystawić kartę ewidencji odpadów BDO? Podpowiadamy.

Elektroniczna ewidencja odpadów – ułatwienie czy utrudnienie?

Kiedy uda Ci się uzyskać już wpis do BDO, trzeba na bieżąco ewidencjonować generowane w przedsiębiorstwie odpady. Aby móc to zrobić, konieczne jest wystawienie karty ewidencji odpadów w systemie BDO. Niektórzy przedsiębiorcy mogą mieć z tym kłopot, szczególnie wtedy, gdy nie wiedzą, co oznaczają poszczególne określenia oraz symbole stosowane w karcie. Co warto wiedzieć?

Jak już zostało wcześniej wspomniane, od 1 stycznia 2022 r. ewidencjonowanie odpadów oraz prowadzenie dokumentacji odbywa się tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemu BDO. Wcześniej obowiązywał okres przejściowy i można było prowadzić ewidencję odpadów dwojako – zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Dla niektórych ta druga okazała się dużym ułatwieniem, a dla innych wprost przeciwnie.

Dlaczego ułatwieniem? Między innymi dlatego, że niektóre dane generują się automatycznie, ponieważ są zaciągane z bazy elektronicznej. W ten sposób nie musimy się już martwić o to, jaki numer karty powinniśmy wpisać, czy pamiętać dokładnego adresu posiadacza odpadów. System uzupełni to za nas.

Potrzebujesz pomocy z utylizacją swoich odpadów?
Jeśli posiadasz złom, z którym nie wiesz co masz zrobić, a czystość stolicy i jej okolic nie jest Ci obojętna – skontaktuj się z nami.

Karta ewidencji odpadów BDO – jak wystawić?

Aktualnie, aby wystawić kartę ewidencji odpadów (KEO), trzeba zalogować się do internetowego systemu BDO. KEO prowadzi się odrębnie dla każdego rodzaju odpadu oraz miejsca prowadzenia działalności i jest ona wystawiana przed podmiot, który wytwarza odpady i gospodaruje nimi.

Kiedy zalogujemy się już do systemu, trzeba dodać nową kartę ewidencji odpadów. Program sam wyświetli nam odpowiedni formularz, w którym będziemy musieli podać:

  • kod i rodzaj odpadu,
  • zaznaczyć pole wyboru kod ex (jeśli dotyczy),
  • rodzaj odpadu ex,
  • zaznaczyć pole wyboru zmiana statusu odpadów niebezpiecznych na odpady inne niż niebezpieczne (jeśli dotyczy),
  • zakres działalności (unieszkodliwianie, odzysk, zbieranie odpadów, wytwarzanie odpadów),
  • stan magazynowy na początek roku.

Jeżeli czujesz, że tego typu działanie Cię przerośnie, zgłoś się do nas. Nasza firma oferuje usługę prowadzenia ewidencji odpadów w BDO na bieżąco, a więc nie będziesz się już musiał martwić o wystawianie KEO i KPO. Z nami masz pewność, że wszystko będzie prowadzone poprawnie. Wystarczy, że będziesz nam wysyłał ile odpadów, i jakie ich typy, generujesz. Nieprzekonany?

Zapoznaj się ze szczegółami oraz konkretnymi cenami i napisz!

Copyright © 2022 Waste Master